Výročie

Dnešné mesačné výročie v Kimove sme oslávili relaxačným výletom, ktorý obsahoval zmes toho, čo Soul ponúka.

A teraz už menej básnicky 😀 Dnes sme sa s Aďkou rozhodovali, ktorú z tradičných „dediniek“ v Soule navštívime. Na moju veľkú radosť sme si vybrali môjho favorita – menšiu Namsangol Hanok Village. A hoci moc nie som na historické pamiatky, táto dedinka je fakt krásna 🙂

Keď sme prišli, dokonca sa konal nejaký divadelno-hudobný program. Zistila som že som asi umelecký vyvrhel, lebo mi vystúpenie prišlo čudné 😀 Ale zasa to bol zaujímavý zážitok. Po predstavení (ok, počas predstavenia) sme sa presunuli do samotnej dedinky, kde sme si obzerali domčeky, stromčeky, nábytky, oblečenie, kaligrafiu,…a nakoniec sme sa dostali k špeciálnemu eventu, kde sme mali možnosť konzultácie nášho zdravia tradičnou kórejskou medicínou. A ako to prebiehalo? Najprv sme vyplnili minidotazník- meno, národnosť, vek, zdravotné problémy (hm, v rýchlosti ma napadla bolesť chrbta a hlavy). Počkali sme na tetu „doktorku“, ktorá nám ohmatala zápästia, spýtala sa, či mám problém with period a skonštatovala, že mám zlé prúdenie krvi v spodnej časti chrbta a panve (?). Ukázala mi dva reflexné body na nohách, kt. mi bohužiaľ nemohla postláčať, lebo som mala silonky (hahaha, prekabátila som kórejskú medicínu :D). Takže si ich mám raj držať sama aspoň tri sekundy (tie body). Adi do nich aj niečo pichla, lebo Aďa mala nohavice 😀 A mne ako kompenzáciu pridelili nejaké hókus-pókusy, ktoré mám dva dni piť. No to tak…ešte skončím na výplachu žalúdka. Nakoniec sme ešte dostali bylinkový čaj (pridelený podľa toho, či sme horkokrvné alebo studenokrvné jedince).

image

image

image

image

image

image

image

Poslednou zastávkou vo Village bola Miléniová kapsula času. To vám je niečo! V roku 1994 oslávil Soul šesté narodeniny ako hlavné mesto Kimova. Pri tejto príležitosti do spešl kapsule uložili nejaké spešl posolstvá, zahrabali to do zeme, zamurovali, na vrch popísali odkazy od svetových vodcov (slovenský prekvapivo chýbal). A otvoriť sa to má za 400 rokov…presne na tisíce výročie Soulu…No neni to sranda? Tiež by sme mohli niečo také u nás skúsiť!

image

No a keďže sme už boli zhistoričené dosť, naše ďalšie kroky viedli na tradičný kórejský trh – Namdaemun Traditional Market. Čakala som, že tam toho bude veľa a bude to obrovské…ale to, ako to tam vyzerá je neskutočné. Dočítala som sa, že tadiaľ denne prejde okolo pol milióna ľudí! A čo sa na takomto trhu dá kúpiť? VŠETKO. Fakt…Origoš Vitonka? 347900 modelov. Chanel štipec do vlasov? Vo všetkých farbách. Chobotnice a studené nudle? Dobrú chuť. Teflónové hrnce hneď vedľa sáčkov s korením, Hermes uteráky a pravé kožušiny. Toblerone a nakladaný ženšen…to všetko natlačené vedľa seba, stánok na stánku. Kričiaci predavači, snažiaci sa vás dostať do svojho stánku.

image

image

image

image

image

Toľko tovaru pokope som snáď ešte nevidela…toľko napodobenín pokope som určite ešte nevidela. Nakúpili sme nejaké suveníry, šál a skoro zomreli od hladu kvôli nedostatku hotovosti. Áno- kórejské bankomaty štrajkovali a nechceli mi dať peniaze. Aďa poslednú hotovosť minula za šál, ja v peňaženke 9000. Nakoniec sme sa aj najedli. Palička s mixom jedál- 3000. Seafood pancake- 7000- nejaké drobné sme nahrabali J A že to bola skvelá večera! Napapané a unavené sme sa vydali na cestu domov. Videli sme-nekúpili sme-ochutnali sme a určite sa vrátime 🙂

image

image

image

A nakoniec si neodpustím foto korean girlz…sú hrozne cute

image

XOXO

Nat

Pridaj komentár

