Jeden a pol dňa v Kórei

Po rozkliknutí sa článok rozbalí 🙂

Včera sme úspešne pristáli, po prvý krát kráčali po origoš kórejskej zemi, spálili si ústa origoš kórejským jedlom…

Ale pekne poporiadku. Včera sme s viac ako hodinovým meškaním opustili Abu Dhabi a „vychutnali“ si 8 a pol hodinový let do Soulu. Mala som šťastie na super letušku, ktorá môjho prísediaceho presadila niekde „with more space to stretch your legs“ a ja som mala dvojsedadlo sama pre seba- yes! Dokonca sa mi pri sledovaní Jurského Parku (lol) podarilo chvíľu spať…ráno už len „light“ raňajky a hor sa na pristávanie.

Z letiska na ubytovanie sme mali objednaný pick up serice, takže sme sa len nalodili a po hodinovej zbesilej jazde Soulom (nech sú akokoľvek technicky vymakaní, dopravné zápchy majú rovnaké ako u nás J) sme vystúpili pred Residence Hall 2, zaregistrovali sa, stretli Apple*, nasadli do ďalšieho taxíka a už sme sa aj ubytovávali.

*Apple- neuveriteľne cute a sweet Taiwanka, ktorá nám uskladnila nejaké veci po kamarátkach (perinu, hrnce, MODEM…)

Musím povedať, že náš off-campus byt ma milo prekvapil- je to tu nové, väčšie ako som čakala a na dverách máme miesto kľúčovej dierky PIN kód 😀

Po rýchlej sprche sme skočili omrknúť najbližšie okolie (2a pol ulice). Môj prvý stret s realitou- žiadne anglické nápisy, všetko pekne po kórejsky. Stret s realitou číslo 2- origoš Kórejčania angličtine tak nejak celkovo moc neholdujú, takže je to občas dorozumievanie rukami-nohami. A keďže nás už celkom premáhal hlad, zamierili sme do náhodnej reštaurácie, v ktorej, čuduj sa svete, pán šéf vedel po anglicky. NOTE: Jedlo v Kórey je dosť pikantné, čo sme až do tohto okamihu nevedeli. Adina objednávka spicy food bola zamietnutá a tak sme si dali oktopusové a obyč galbi. Je to druh jedla, ktoré Vám prinesú na veľkom plechu, zapália horák v strede stola a online Vám ho opekajú. Hm, jedlo síce fasa, no tak pálivé, že som svoju objednávku zrušila, čašník nám priniesol ryžu a keď Aďa takmer z toho štiplava dostala žlčníkový záchvat, odišli sme.

V E-marte (naše hyper Tesco sa môže ísť schovať) sme urobili prvý kórejský nákup a asi o 10 večer zalahli. To, že som sa následne kvôli časovému posunu zobudila o 1 v noci a do 5 pozerala seriály je už iba milé zakončenie.

Day 2- 29.8.

Zobudili sme sa do krásne upršaného dňa a keď sme o 12 konečne vyliezli z postelí, zhodnotili sme, že nemá cenu nikam okrem E-martu chodiť. Ale keďže sme silné a odvážne ženy, toto rozhodnutie sme prehodnotili a dohodli sme meeting s našimi českými spolužiakmi.

Obed v E-marte sa ukázal ako veľmi vtipný nápad. Jedli ste už rezancovú polievku paličkami? My dodnes tiež nie. A asi sme si nepočínali moc dobre, pretože sa najprv predavačky výrazne na nás smiali, následne nám prišli ukázať ako sa paličky správne držia a keď sme sa tvárili príliš blonďato, priniesli nám vidličky.

Po obede sme absolvovali ešte rýchli (asi dvoj hodinový) nákup potravín (NOTE: v E-marte majú nekonečne veľa tovaru, všetok je super zabalený, na ničom nie je anglický preklad a mám chuť kupovať to rad radom :D- pozdravujem svoju maminu). Ale nakúpili sme len rozumné veci (toaletný papier, jogurty, vodičku,…).

Po príchode „domov“ som plánovala nejaký ten nap, no nejaký susedia nás vytiahli na výlet do štvrte Gangnam- no nechoď, že… Nakoniec sme však skončili v nejake business časti tejto štvrte (áno, naši kamaráti išli checkovať nejký turnaj v online hrách) takže sme dali zdravú večeru (lol) a šli domov. A už ste sa niekedy pri východe z metra stratili tak, že ste sa našli v obrovskom shopping centre s nápismi Fashiom Arena? No tak my hej 😀

Teraz je u nás 9 13 PM, mne sa chce spať a keďže ráno vstávame o 8 na Orientation day, je to ten najlepší nápad.

P.S.: Týmto pozdravujem Přemka, ktorý dnes v metre vydesil jednu kórejskú pani, keď jej pozrel cez rameno a chcel sa s ňou porozprávať mysliac si, že je to Aďa….chúďa kórejka až vykríkla… 😀