Prečo Kórea?

Zo 6.6.2013

Hoci som mala cestovanie vždy rada a absolvovala som aj niekoľko prázdninových jazykovaých kurzov v zahraničí, Erasmus ani Freemover ma nikdy nijak extra nelákali. Priznávam, najmä z osobných dôvodov (rozumej ťažká zamilovanosť). No keď láska skončila, ja som si s hrôzou uvedomila, že som štvrtáčka a čaká ma už len rok a pol štúdia. Posledná možnosť užiť si “TO” kým príde tvrdá pracovná realita (ok, pracovná realita je pre mňa reálna už dnes, no študentský život končí). A tak padlo rozhodnutie- pôjdem do zahraničia v zimnom semestri piateho ročníka!

V tej dobe som bola tak naspeedovaná, že by som šla aj sama. No našťastie mám skvelú spolubývajúcu a kamarátku Aďku, ktorá hneď súhlasila, že sa pridá. Už stačilo iba rozhodnúť, kam vyrazíme.

Popravde, party krajiny ako Portugalsko ma od začiatku vôbec nelákali. Do zahraničia chcem ísť predsa študovať, baviť sa môžem na letnej dovolenke. Moje vysnívané Anglicko v ponuke našej školy nebolo taže z môjho pohľadu zostávali severské krajiny. Vzhľadom k môjmu dosť spešl oboru a zameraniu- Marketingová komunikácia- som však narazila na pomerne výrazný problém so spárovaním predmetov. Do úvahy už teda prichádzalo iba Dánsko. A tu na scénu prišli moje dve šialené spolužiačky, ktoré si v tom čase vybavovali papiere na cestu do Južnej Kórey.  Ich nadšenie ma nakazilo a rozhodla som sa- pôjdem do Kórey! Do zeme, o ktorej som nevedela skoro nič, ktorej kultúra je diametrálne odlišná a štúdium náročnejšie. Aďka ale chcela túto cestu absolvovať už v minulosti, takže bez mihnutia oka súhlasila s výberom a tak sa začali nekonečné prihlašovačky, testovačky, vybavovačky a byrokratické odrhovačky.

Dnes máme za sebou asi polovicu týchto tortúr, no môžem povedať, že ma to už sakra nebaví 🙂 No musím to zvládnuť a potom si už len budem užívať sladké plody tvrdej práce (haha, budem sa bifliť etiky a komunikácie v angličtine:))

Idem si teda ešte vytlačiť výpis predmetov a nabudúce začnem s podrobnejším popisom toho, ako sa na študijný pobyt do “Kimova” vôbec dostať.

XOXO

Nat

Pridaj komentár

